12 Eylül 2009 Cumartesi

uefa ligi grupları

Views

Uefa Ligi kavramı artık tarihe karıştı.Platini ŞL nin gölgesinde kalan, izlenme açısından oldukça düşük kalan,sponsorların zor bulunduğu bu lig için bir değişiklik yapılması öngördü.Bu değişikliği de planlayarak yürürlüğe koydu.Bundaki amacı bu ligin izlenmesini arttırmak, belli bir heyecan katmak, daha çok sponsor bularak takımlara verilecek paralarda artış sağlamaktır.Böylece takımlar en az ŞL ne katılma arzusu kadar Uefa ligine de katılma arzusu içine girecekler.Bu değişiklik ilk olarak ligin adıyla başlandı.Uefa Ligi olan ad Avrupa Ligi olarak değiştirildi.Sonra ligin prosedürünü değiştirdi.4li takımlardan oluşan 12 grup oluşturuldu.Aynı ŞL deki gibi ilk iki bir üst tura çıkması kuralı kondu.Bunun yanısıra ŞLde de ufak bir değişiklik yaptı.ŞL ne katılım için oynanan elemelerde seri başı olayını kaldırdı.Eleme oynayacaklar şampiyon olanlar ve şampiyon olamayanlar olarak ikiye ayrıldı.Böylece liglerinde şampiyon olan takımlar arasında bazıları elenerek veya şampiyon olmayan takımlar arasındaki önemli takımlar elenerek Avrupa ligine katılması sağlandı.Bu da hem şampiyon olan daha ziyade zayıf takımların ŞL ne katılması sağlanacak ve güçlü ve köklü klüplerin de Avrupa ligine katılmaları sağlanacaktır.Bu tabiki güzel bir yapılanma oldu fakat sanki ŞL ne biraz futbol, rekabet açısından darbe vurulacak gibime geliyor.Bekleyip göreceğiz.Neyse daha fazla uzatmayalım ve birlikte gruplara bakalım.


Grup A

Bu grup Ajax, Anderlect, Dinamo Zagreb ve Timişoara dan oluşmaktadır.Gruba baktığımızda hemen Ajax bir adım öne çıkıyor.1. olarak gruptan çıkacağı kesin gibi.2. için ise Anderlect ve Dinamo çekişecek gibi duruyor.Burda avantaj Anderlect'den yana görüyorum.Anderlect kendi sahasında iyi futbol sergileyen bir ekip ve taraftarıyla bir bütün olup rakip takımı yenmeye çalışıyorlar.Anderlect ve Dinamo arasındaki maçların sonucu 2.yi belirleyeceğini düşünürsek Anderlect daha yakın gibi duruyor.Benim tahminim Ajax ve Anderlect bu gruptan çıkar.

Grup B

B grubu Valencia, Lille, Slavia Prag ve Genoa'dan oluşuyor.Bu grupta 4.torbadan Genoa'nın gelmesi diğer takımları biraz üzmüştür ve korkutmuştur.Çünkü Genoa çok kaliteli ekip ve iyi kadrosu var.Valencia ile 1. mücadelesi yapacağını düşünüyorum.Valencia'yı konuşmak gereksiz.Grubun favorisi.Diğer takımlara hiç şans vermiyorum.Valencia ve Genoa birlikte bu gruptan çıkarlar.

Grup C

Bu grup hakkında konuşmayı kısa keseceğim.Çünkü kimlerin çıkacağı belli sadece kim 1.olacak o biraz karışık.Hamburg ve Celtic güçlü takımlar.Celtic'i daha avantajlı görüyorum.Çünkü evlerinde çok iyi oynuyorlar ve Hamburg'u eli boş göndereceklerini düşünüyorum.Aslında her iki ekipte kendi sahalarındaki maçı kazanırlar.Burada diğer takımlara karşı kaybedilecek puanlar önem arzediyor.Kim daha az puan kaybederse o 1. çıkar diyorum.

Grup D

Bu grupta çekişme Sporting Lizbon, Hertha Berlin ve Heerenveen arasında geçecektir.Bu çekişmenin zevkli olacağını düşünüyorum.Çünkü bir hollandalı takım bulunuyor.Bol gollü maçların habercisi olabilir bu grup.Ama bu mücadelede Lizbon ve Hertha'yı şanslı görüyorum.Çünkü daha tecrübeli takımlar.Bu tecrübelerini kullanarak çıkacaklarını düşünüyorum.Heerenveen'in şansı az olsa da var ama dediğim gibi sadece az.

Grup E

Bu grupta Roma ve Fulham'ı rahatsız edecek bir ekip göremiyorum.Basel belki zorlayabilir ama şansının düşük olduğunu tahmin ediyorum.Roma 1 Fulham 2 olur bence.

Grup F

Geldik F grubuna.Bu grupta bir Türk takımı var.Galatasaray için şunu söyleyebilirim.Bu grup hem zor hem kolay.Neden diyeceksiniz.Zorluğu şundan: gideceği deplasman olarak zor yerlere gidiyor.Puan kaybının yaşanabileceği öngörülebilir.Ama kolaylığı da şundan bu takımlar kadro bakımından Galatasaray'a rakip olamazlar.Dileğimiz kapasitesini yüksek yüzdelerde kullanır ve iyi futbol oynaraka bu gruptan çıkmasını başarır.

Grup G

Bu grup için sadece şu söylenebilir.Villarreal ve Lazio bu gruptan çıkar.1. olarak Lazio'nun çıkacağını düşünüyorum.Çünkü çok iyi kadrosu var ve iyi futbol oynuyorlar.

Grup H

Geldik başka bir Türk takımının bulunduğu gruba.Elbette Fenerbahçe'mizden bahsediyorum.Fenerbahçe geçen sene yaşanan zorluklardan ve başarısızlıktan sonra bu sene güçlü bir kadro kurarak geçen seneyi unutturmak için yola koyuldu.İyi de takviyeler yapıldı.Lig ve avrupa için yeterli midir diye sorarsanız lig için kesinlikle yeterli fakat avrupa için biraz sıkıntı yaratabilir.Çünkü eğer kupayı hedef almışsanız kadronuzun güçlü olması gerekiyor.Özellikle bu sene Avrupa liginde güçlü takımların olduğunu düşünürsek gruptan çıktıktan sonra dikkatli olmalıyız.Grup için fazla bir şey demeye gerek yok.Elbette Fenerbahçe bu gruptan çıkacaktır.Zorlayacak iki deplasman var ama altından kalkacaklarını düşünüyorum.Özellikle Romanya'ya gidilecek olması beni biraz düşündürüyor.En iyi şekilde bizi Avrupa Liginde temsil edeceğini düşünüyorum ve inşallah Galatasaray ile birlikte önemli başarılara imza atarlar.

Grup I

Benfica, Everton, AEK ve BATE Borisov'
dan oluşan bu grup inanılmaz mücadelelere sahne olacaktır.Çünkü her takımın çıkma şansı olduğunu düşünüyorum.BATE biraz arkada olsa da neden olmasın.Birbirine denk takımlar olduklarından önceden tahmin yürütmek zorlaşıyor.Ama ben Benfica ve AEK'nin bu gruptan çıkacağını düşünüyorum.Everton bu sene hem lig hem de avrupada zorlanabilir diye tahmin ediyorum.

Grup J

Demin ki I grubu için söylediğim aynı şeyler geçerli fakat daha da fazlası var.Çünkü gerçekten herkesin bu gruptan çıkma şansları eşit gibi duruyor.Belki Shakhtar
bir adım olabilir ama bu gruptaki mücadeleyi yakından takip edeceğim.Çok güçlü takım yok belki ama aralarındaki bu mücadeleni yeterli olacağını düşünüyorum.Tahmin etmek zor ama Shakhtar ve Toulouse birlikte çıkarlar diyorum.

Grup K

Bu grupta Psv'nin çıkacağı görülüyor.Diğer üç ekip arasında kimin önde olduğunu söylemek güç.Birbirlerine denk takımlar.Kopenhang, Sparta Prag ve Cluj arasındaki mücadeleden Kopenhang'ın galip çıkacağını düşünüyorum.

Grup L

Bu gruba baktığımızda hemen Werder Bremen'in öne çıktığı görülüyor.Aynı K grubundaki gibi diğer üç ekip arasında gruptan çıkacak 2. takım olmak için yaşanacak mücadelede şanslarının eşit olduğunu düşünüyorum.2.yi tahmin etmek gerçekten zor ama sanki Bilbao bu gruptan çıkacak 2. takım olacak gibi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder