5 Kasım 2009 Perşembe

Benim için kantin bitmiştir! Bir daha gelmem!

Views

Bizim yurdun kantine bu sene başında el değiştirdi.Sadece bizim yurt değil fakültelerdeki bütün kantinler "kampüs cafe" denilen saçma yerin eline geçti.Bu değişim en çok biz öğrencileri değiştirdi.Neden mi?Çünkü fiyatlar anormal derecede arttı ve kalite eskiye nazaraqn düştü.Kahvaltıyı 2TL ye yaparken şimdi 5TL ye yapabiliyorsun.Keza diğer kızartma türlerindeki pahalılıkta aldı başına gitti.Bu fiyat artrımlarını neye göre yaptılar veya kimi düşünerek yaptılar bilemiyorum.Biz neticesinde öğrenciyiz ve bu pahalılığın altında kalkamayız.En azından birçoğumuz için.Neyse bu durumu takip edeceğim ve bazı olaylar olduğunda paylaşırım.Benim derdim yurdun kantini ile.Çünkü yemek yapamadığımdan dolayı tek tercih kantin de o yüzden.Şu ana kadar ellerinden geldiği kadarıyla bize en iyi şekilde hizmet vermeye çalıştılar.Özellikle geçen sene zirvedeydiler.Kantin her zaman dolu olurdu.Geceleri bile çekirdek alınıp tv veya kağıt oynanırdı.Ne yazık ki bütün bunlar bu sene sona erdi.İlk olarak kızartmalardaki kalite ve miktar düştü ama fiyatlar aynıydı.ikinci olarak eleman sayısında sıkıntı yaşanıyor dolayısıyla temizlik nerdeyse sıfır.Son olarak da yemekhanedeki yemeklerin tatsızlığı (ama süregelen bir şey olduğu için fazla yadırgamıyorum).
Birkaç birşey anlatmak istiyorum.İlk olay sabah saatlerinde yaşandı.Sabah 10 gibi kalkmıştım.Sabah dersim olmadığı için güzelce kahvaltı yapayım demiştim.Neyse gittim kantine.Bir tane tabak aldım kahvaltılıkların olduğu yere gittim.Gördüğüm manzara beni şaşırtmıştı.Çünkü kahvaltılık diye 2 peynir çeşidi(biri sürme peyniri diğeri beyaz peynir) ve siyah ve yeşil zeytini vardı.Ordaki elemana sordum hayırdır başka çeşit yok mu diye.O da yok dedi.Neyse dedim başka bir şey alırım diye.İçeride ne var diye sordum.En azından menemen veya omlet bekliyordum (geçen seneden dolayı:))Şu anda içeride bir şeyin olmadığını sadece kahvaltılıkların olduğunu söyledi.Ben biraz sinirlendim ve o zaman siz burada ne yapıyorsunuz burada sadece 2 çeşit var dedim.Kızdım odaya geri çıktım.
İkinci olay okuldan gelmişim.E haliyle açıkmıştım direk kantine gittim.Tavuk ızgara siparişi verdim ve beklemeye koyuldum.Neyse sonra tavuğum geldi.Benimle birlikte ızgara köfte söyleyen de olmuştu.İkimizinki beraber geldi.Tavuğumu alırken bir şey farkettim.Tavuğun boyutu köfteden küçüktü.Dedim herhalde küçük parçalar halinde koymuşlardır.Ama patatesleri deştiğimde ortada başka tavuk ızgara parçası yoktu.Kasada duran elemana tavuk bu kadar mı dedim.O da evet dediğin de anında koptum.Elimdeki tabağı direk masya fırlattım sizin yapacağınız iş anca bu kadar olur dedim(birkaç bir şey daha söylemedim ama buraya yazılmaz:D) ve arkadaki amcaya gittim.Bir tek şuna üzülmüştüm:Parama.Bir hışımla çıkınca paramı geri almayı unutmuştum.
Son olaysa dün yaşandı.Yine sabah dersim yoktu.Yine dedim güzel kahvaltı edeyim.Aslında akıllanmam lazım ama yine de gittim.Neyse kantine gittiğimde omlet tabağını görünce bir sevindim ki tahmin edemezsiniz.Ben de hemen omlet söyledim.10 dakikaya yakın bekledim ve "omlet bekleyen" diye seslendiler.Aldım omletimi sonra dedim ki ekmek alabilir miyim.Doğal olarak omlet kuru kuruna yenmez ekmekle tadı çıkar.Ekmeğin kalmadığını ve geleceğini söyledi.Ben biraz durdum.Sanırsam sakinleşmeye çalışıyordum.Ama bir faydası olmadı.Yüksek sesle konuşma ufak bir tartışmaya dönüştü.Benden başka kimsenin olmaması şanssızlıktı ama yine de tüm düşündüklerimi söyledim.Omletimi yemeden ayrıldım.
Görüldüğü gibi 1 ay içerisinde bütün bunların yaşanması çok garip.Olan hep bana oldu çünkü her seferinde aç kaldım:):)Birçoğumuz böyle düşündüğü için artık kantine nerdeyse hiç uğramıyoruz.Nasıl olsa yakında iflas bayrağını çekerler ve bizlerde kurtuluruz.Kantin ve yemekhanelerde gerçekleşen olayları aktarmaya devam edeceğim.Beni izlemeye devam edin:):)

1 yorum:

  1. Dayı forever bro, bırakma dayının peşini doymak istiyorsan :)

    YanıtlaSil