10 Kasım 2009 Salı

Bir üniversiteli böyle olmamalı!!!

Views

Geçenlerde yemek yiyorum.Yanımda da 2 tane üniversiteli diyeceğim ban ayıp olacak ama neyse 2 tane çocuk! oturuyorlar.Televizyon açıktı ve star tv izleniyordu.Gündemi meşgul eden meşhur domuz gribi konusu tartışılıyor.O günde tayyip aşı olmayacağını kendi sağlık bakanını ağır bir dille eleştirerek açıklamış.Star tv de şöyle dedi.Şimdi tayyip aşı olmayacağını açıkladı halk da bundan etkilenip aşı olmak istemeyebilir tayyip yolundan giderek.Aslında mantıklı gibi geldi.Çünkü ne derse doğru olarak kabul gördüğü için.Ben bunda değilim.Bu haber geçtikten sonra yanımdaki çocuk! "ben de akpçiyim ama ben aşı olurum" dedi.Şİmdi düşündüm.Aslında söylediğinde ilk başta bir gariplik yok ama şuna takıldım."akpçiyim" lafına.Ne demek bu bana biri anlatabilir mi acaba?Eğer üniversiteye gittiğini sanan çocuklar takım tutar gibi parti tutuyorsa bu gençlikten bir şey olmaz.akpnin söyledikleri bana daha uygun diyebilirsin ama akpçiyim lafı biraz saçma geliyor bana.
Neyse bununla da bitmedi çocuğun lafları.Bir süre suskunluktan sonra arkadaşına şu soruyu sordu ve ben de hayretle dinledim."Hani şu evinde paralarla hapse giren Atatürkçü Düşünce Derneği'nin başkanı kimdi.Soyadı ayver olan"Siz bu cümleden kimi anladınız söyler misiniz bir.Hemen akıllara Şener Eruygur gelebilir ama yanlış cevap.Bu çocuk Sinan Aygün'ü sormaya çalıştı.Karşısındaki çocuk da şaşırdı bu ne diyor diye.Bunlara ek olarak bir de kısa süre önce kaybettiğimiz önemli insan Türkan Saylan'ı tanımadı.Kim bu kadın dedi.Ne diyeyim yazık.
Ben şuna yanıyorum.Kendini üniversiteli olarak gören bir insan sadece derslere girip başarılı olmak istememlidir.Güncel olayları da takip etmelidir.Şunu bilmeliyiz ki biz gençler olarak gelecekteki bu ülkeyi yöneten insanlar olacağız.Bir üniversitelini bir fikri, savunduğu ilkeler olabilir.Beğenirsiniz beğenmezsiniz o ayrı.Ama gerçek hayattan bu kadar uzak kendini üniversite öğrencisi olarak tanıtan insanların varlığını gördükçe dehşete kapılıyorum.Eğer üniversitelerimizde bunun gibi insanlar yetişiyorsa gerçekten çok yazık.Çocuğun dediklerini duydukça ben kendimden utandım, nefret ettim bu durumdan.Ama sonuçta kızmamak lazım kendisi akpçi olduğu için ve akpçi olan tüm üniversiteli öğrenciler böyle olduğu için böyle davranışlar sergileyebilir.Bir an önce bu gibi durumların olmaması için okumalıyız,güncel olayları takip etmeliyiz.Bir üniversiteli olarak bunlar da bizim görevlerimiz arasındadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder