10 Temmuz 2009 Cuma

Nadir Nadi'nin piyanosu İTÜ'ye verildi

Views

Cumhuriyet gazetesi başyazarı Nadir Nadi'nin piyanosu dün Cumhuriyet Vakfı'nda düzenlenen bir törenle, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı Müdürü, keman virtüözü Prof. Dr. Cihat Aşkın'a verildi.Cumhuriyet gazetesi başyazarı Nadir Nadi’nin uzun yıllar çaldığı Alman yapımı Blüthner marka piyano, eşi Berin Nadi’nin vasiyeti üzerine, dün Cumhuriyet Vakfı’nda düzenlenen bir törenle, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı Müdürü, keman virtüözü Prof. Dr. Cihat Aşkın’a verildi. Cumhuriyet Vakfı Yönetim Kurulu üyesi Prof. Dr. Aydın Aybay tarafından Aşkın’a sunulan piyano, İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı’na verilecek.



‘Manevi değeri çok büyük’

Törene Vakıf yöneticisi Erol Erkut, gazetemiz yazarlarından Vakıf yönetim kurulu üyelerimiz Hikmet Çetinkaya ve Şükran Soner ile İTÜ Müzik Teknolojileri Bölümü öğretim görevlisi Ahmet Tunç Buyruklar katıldı. Piyanonun manevi değerinin kendileri için çok büyük olduğunu ifade eden Aşkın şunları söyledi:

“Müziğe başladığım yıllarda, 11-12 yaşlarındayken ‘Dostum Mozart’ adlı bir kitap gördüm. Ancak Nadir Nadi’nin keman çaldığını bilmiyordum. O kitabı aldım, Nadir Nadi’nin hayat hikâyesini olağanüstü bir zevkle okudum. Yıllar sonra, kendi sanat hayatımda elde ettiğim başarıları Cumhuriyet gazetesi hep destekledi. Daha sonra Cumhuriyet gazetesi ile birlikte fikir olarak hep aynı yolda, beraber yürüdük. Müziğin ve sanatın çağdaşlaşması, evrensel ölçütler kullanarak kendi müziğimizin uluslararası alanlara taşınması için çalışmalar yürüttük. Bugün de müdürü olduğum kuruma bu piyanonun verilmesi bizim için çok önemli. Bu piyanoyu ekim ayında Berin Nadi ve Nadir Nadi anısına düzenleyeceğimiz etkinlikte çalacağız.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder